Animation
Animation til markedsføring
Når produkt eller en idé skal præsenteres for en mulig kunde, skal både produkt og budskab være skarpt og præcist. Med en veludført animation har man et stærkt visuelt kommunikationsværktøj, som kan bruges til at formidle funktion, idé og koncept videre til modtager. Vi producerer både komplette animerede film og sætter 3D modeller ind i traditionel video, eller i et mix med anden form for motion design.
3 Cases hvor Animation bliver brugt i markedsføringen
Animation til museer, kultur og oplevelses-centre.
Skal historien formidles visuelt kan en Animation være den optimale løsning. Ting der ikke eksisterer mere kan genopstå og vækkes til live i interessante fortællinger. Naturfænomener der er uhensigtsmæssige, svære, eller helt umulige at filme kan skabes i et kontrollerbart miljø. Steder der ligger uden for vores rækkevide, som planeter og stjernestøv i en fjern galakse, eller den kogende lava i jordens indre, alt kan modelleres som 3D modeller, flyttes, drejes og vendes.
I denne digitale 3D verden er alt muligt og den visuelle del af historien kan animeres i et spændende og oplevelsesrigt univers.
Det endelige produkt kan være en film eller et interaktivt element. Denne film kan vises på en skærm, som projektion eller som et del element i en større installation.
Læs mere om hvordan en Animation kan fungerer som et del element ved hjælp af teknikken: projektion mapping.
3 Cases hvor Animation til formidling eller i udstilling
Animation og video.
Der kan være mange gode grunde til at vælge animation i stedet for traditionel video. De har hver deres force, så det rigtige valg skal træffes eller om det det skal være et mix af begge to. Vi er selvfølgelige behjælpelige i denne process og har mange dygtige folk i vores netværk, som kan komme ind over et projektet hvis det er den rigtige vej at gå.
5 gode grunde til at vælge Animation
- Produktet behøver ikke eksisterer i sin færdige fysiske form. En 3D model af produktet kan laves i en fotorealistisk udgave som kan indgå i animationen. Fotorealistiske billeder af et produkt kan du læse mere om under 3D Visualisering.
- Produktet er i brug og befinder sig i omgivelser hvor det ikke er hensigtsmæssigt at filme. Som en maskine på en beskidt fabrik eller en svejse robot på 200m dybt vand.
- Produktet er uhåndterbart eller tager sig ikke visuelt heldigt under en fotosession.
- Når en ny teknologi eller process skal formidles over for modtager, så er 3D Animationens muligheder mange. Der kan let zoomes helt ind i produktets mekanik eller man kan tage en kamera tur igennem tandhjul og væsker. Her kan processer beskrives og visualiseres hurtig og præcist.
- I 3D Animationens verden findes der ikke støv, støj og skrammer, de kan tilføjes hvis det findes brugbart for det budskab der skal formidles. Men som udgangspunkt befinder vi os rent, lyst og venligt miljø.
3 cases hvor Animation har løftet opgaven.
Rønvig Dental, opfinder og producerer redskaber til dental-industrien. Til fremvisning på messer og til brug online har raybender hjulpet med denne animation. At vælge animation til at formidle en historie som denne er oplagt. En mund er ikke et miljø hvor det er nemt hvis overhovedet muligt at filme og det visuelle udtryk vil ikke blive så delikat som det der kan opnås med animation.
Lonobox